Клишето

Klisheto
 Един познат беше поканен преди известно време на сватба /не от жена и съответно не на неговата... както се подразбира/. Та на това съдбовно събиране, му направило впечатление, че повечето хора въобще не се слушат един друг. Решил да направи експеримент. Ходил сред гостите и им говорил някакви глупости. На един казал "тук храната е ужасна", а той му отговорил "да и аз не бих си взел такава жена". На друг казал "Баба ми почина вчера", а отговора бил: "Ей, това е наистина хубаво". После казал същото и на младоженеца, а той му отвърнал "Не се отчайвай, ако си късметлия и на теб някой ден ще ти се случи". Така си общували те - хората. Общо взето не се слушат особено, но дори когато го правят отговарят абсолютно формално извозвайки всевъзможни заучени фрази.оже да се каже, че човек обикновено живее като в транс, индуциран от следхипнотични внушения. Но това е нормално, защото с клишета се живее по-лесно. Клишето е социална защита - да държиш хората толкова близко, че да може да общувате, но на такава дистанция, че никога да не те разберат. Клишето е емоционална защита. То ти помага да си адекватен на ситуацията /не като случая със сватбата/ без да казваш абсолютно нищо. Това е политическо умение което се превръща в навик, политически навик. Всички ние се превръщаме постепенно в политици. Това е тъжната съдба на съвременното общество. Днешният човек е обречен да стане политик - в спорта, в бизнеса, в любовта. И колкото повече навици имаш, от колкото повече стереотипи зависиш, колкото по клиширан си толкова повече това става факт... Глупав е, казвам ви, света като цяло.

Политика
Ако има нещо неприятно и се чудите как ли се е появило да знаете, че идва от политиката. Там е зародиша на всяко зло. Както добре е известно първия политик е змията в райската градина. Тя с интриги и обещания за светло бъдеще е прилъгала електората да изостави всички тъпотии и да си хапне от прекрасната райска ябълка. Клишетата и всички безсмислени фрази водят началото си от там. Цялата политическа система е едно повтарящо се клише.

Народа: Кой ще ни оправи?
Политика: Аз мога да ви оправя!
Народа: Искаме пари!
Политика: Мога да ви дам.
Народа: Искаме справедливост!
Политика: Ще я имате.
Народа: Искаме свобода!
Политика: Много искате.
Народа: Да ти го начукаме!
Политика: Аз вече ви го начуках.

По време на изборите си записах  няколко интересни послания на различните партии, чиито "дълбок" смисъл не можах да разбера. "Ние сме с вас"- кои сте вие и защо сте с нас? Това ми звучи доста мафиотски. Нещо като: "Ще ви потърсим, когато имаме нужда от вас." Прилича ми на реплика от рекетьорския бизнес - "Ние ще ви пазим", "Ама аз нямам нужда", "Имаш, имаш". "Направете правилният избор" -това ми прилича на реклама на перилен препарат. И как човек може да знае, че това е правилния избор... "Заедно сме по-силни" - Добре де, но поне да знаехме в името на какво сме заедно. Срещу какво се борим. Прасета ли ще колим, война ли ще водим... В САЩ имат един лозунг "Не мисли за това, което страната ти може да направи за теб, а за това какво можеш ти да направиш за нея."... ето ви политическа експлоатация в действие. А казват, че клишетата били безобидни.

Спорт
Харесвам спорта по един детски и наивен начин, но нищо не ме забавлява повече от това да слушам интервюта след някой футболен мач. Най-общо съществуват около десетина, петнадесет фрази, които отговарят на всички въпроси в тази област. "Момчетата плачат в съблекалнята, не знам какво да ги правя" - Как какво... купете им салфетки. Може би ще е добре следващия път вместо да реват да вземат и да поиграят малко. "От мястото където бях, не можах да видя дали имаше дузпа" - Това трябва да се разбира като "Чиста дузпа си беше нашият му счупи краката."
"Играем мач за мач" - Това никога не ми е било ясно какво точно означава. Поне не сам чул някои да играе мач за два например. "Не съм герой целият отбор е герой" - Тоест ако не бях аз щяхте да гледате победата през крив макарон. "Мачът може да се раздели на две полувремена- първо и второ" - Че то така или иначе мачът си е от две полувремена какво има да го разделяш... айде нема нужда. "На терена сме единадесет срещу единадесет " - Това е много съществено разбиране за играта и няма да го коментирам. "Искам съдията да свири петдесет на петдесет" - Е, това какво е, като даде дузпа за единия трябва веднага да даде и за другия ли... Странна работа! "Излизаме за победа" - Браво, това е много по-добре от колкото да излезете за загуба.

Любов
Клишето - брак - В любовта има буквално два избора или действаш спонтанно или no - схема. По-често избираме вторият вариант. По-безопасно е. Когато действаш по-схема любовта се трансформира в брак. Това е най-старото клише. Тъй като любовта поражда взаимоотношения с преходен характер, те не могат да бъдат стабилни. Затова се е появила брачната институция. Тя е клишето на интимните взаимоотношения. Дава необходимата рамка, казва ти, че в цялата работа има огромен смисъл и после те оставя да се самохипнотизираш от повторяемостта на събитията. Клишето-недостъпност- Знам, че ме харесваш, знам че искаш да ме ебеш, но няма да ти позволя. И аз те харесвам и аз искам да те еба, но и на себе си няма да го позволя. Посланието е: аз съм супер, но ако ме ебеш вече няма да съм толкова супер и макар да се правя на емоционално недостъпен/на/, всъщност съм парализиран/а/ от неувереност. Клишето-приятели- Толкова отдавна се познаваме, че сме сублимирали секса в приятелство. Ако искаш може да се чукаме, но ще бъде само като между приятели - сладко, но кратко. Секс клишета
"Ти си ми вторият" - Преспала съм с поливната свят. "Случва ми се за пръв път" - Ебаси, пак ли!?! "Спокойно това е нормално на всеки може да се случи" - Това въобще не е нормално и не се случва на всеки. "Нека си останем приятели" -Не искам да се еба с теб, не искам даже да те гледам, но ще ти покажа колко широки разбирания за живота имам и с това ще те унижа още повече. "Ти не ме извеждаш никъде" - Много ми се ебе с някой друг. Всъщност всеки друг освен теб става. Знаеш ли колко трудно е да се живее без клишета... Не знаеш, защото всичко е клиширано. Един приятел ми каза веднъж, живота не е "турбо серия", не можеш да си менкаш картинките дето ти се повтарят.

Заченат си като клише, живял си като клише и като клише ще умреш. Глупав е, казах ви, света като цяло...


Spodeli s vsichki

Харесва ти това, което намираш тук, обичаш да четеш материали в RSS четец!!! Ето линк. към нашия RSS фийд.
Ако искаш да кажеш нещо на всички, присъедини се към нас като изпратиш материала си на e-mail: office@utopia-bg.com
BGtop
Към началото